Казки стереотипно асоціюються зі світом дитинства: якщо й розповідати їх — то малечі перед сном. Але в казках — жанрі, що вже у своїй назві дає зрозуміти що йдеться про казану оповідь — через вигадані світи віддзеркалюється людське повсякдення, іноді веселе, а іноді — жорстоке. Недарма збірки казок братів Грімм спершу опинялися на полицях науково-етнографічної літератури і лиш з плином часу «мігрували» до дитячих спалень.
Можливо, саме цими збірками надихався Роберт Шуман, даючи програмну назву «Казки» своєму тріо для кларнета, альта і фортепіано. Та композитор не залишив точних референсів сюжетів, даючи простір до казкових інтерпретацій слухачів. Однак, із впевненістю можна стверджувати, що вибір інструментального складу твору є посиланням на Kegelstatt-trio Моцарта — один з перших зразків введення кларнета до камерного ансамблю.
Змістовним діалогом з музикою Шумана і водночас мостом крізь часові та національні рамки у цій програмі стане Тріо для кларнета, скрипки та фортепіано Юрія Іщенка — одного з найбільш самобутніх українських композиторів. Його твір, сповнений чуйної взаємодії тембрів, глибокого ліризму, елементів українського фольклору, хоч і позбавлений авторської програмності, утім доповнює простір казкової оповіді, що задається Шуманом. А масштабне полотно Другого фортепіанного квінтету Дворжака увінчає програму сценами богемських лісів, традиційних чеських танців та навіть композиторською адаптацією жанру української думи.
І відділ
Р. Шуман (1810–1856) – Märchenerzählungen / Казкові оповідання
для кларнета, альта і фортепіано, оp. 132
I. Lebhaft, nicht zu schnell
II. Lebhaft und sehr markirt
III. Ruhiges Tempo, mit zartem Ausdruck
IV. Lebhaft, sehr markirt
Юрій Немировський, Ігор Завгородній, Роман Лопатинський
Ю. Іщенко (1938–2021) – Тріо для кларнета, скрипки і фортепіано
I. Allegro moderato
II. Allegro distinto
III. Andante accarezzevole
IV. Vivo giuocoso
Юрій Немировський, Андрій Павлов, Роман Лопатинський
ІІ відділ
А. Дворжак (1841–1904) – Фортепіанний квінтет № 2 A–Dur, op. 81
I. Allegro ma non tanto
II. Dumka. Andante con moto
III. Scherzo (Furiant). Molto vivace – Poco tranquillo
IV. Finale. Allegro
Андрій Павлов, Максим Грінченко, Ігор Завгородній
Артем Полуденний, Роман Лопатинський